Z prvního týdne první měsíc

S příspěvky jsem se dostal trochu do zpoždění, místo 1. týdne se rozepíši o 1. měsíci života v Delftu...

Zůstal jsem překvapený, když jsem v průvodci Lonely Planet objevil Delft doporučovaný hned jako druhou holandskou destinaci za Amsterdamem. Píší o něm jako o "malém Amsterdamu". Ačkoli je to město skutečně nevelké a urbanisticky tvoří takový most mezi Haagem a Rotterdamem, síť úzkých uliček a krásného historického jádra na člověka zapůsobí okamžitě.


První týden jsem se zabydlel na adrese Ternatestraat 67 a začal se poohlížet po vlastním pokoji za snesitelnou cenu. Nalézt bydlení je úkol hodně nesnadný. Koleje jsou v poměru cena/komfort velmi špatné, nabídla ostatního bydlení značně zaostává za poptávkou a nenahraditelným pomocníkem v hledání mi je Google Překladač. Všechny inzertní servery navíc odhalí kontakt na inzerenta až po registraci a poplatku okolo 20 eur na 14 dní. Na první pokus jsem štěstí neměl. Za 15 eur jsem se dostal do velké databáze bytů, k mému překvapení se však jednalo o "vyhledavač bytů" s kontakty odkazujícími na mnohé jiné, opět zpoplatněné stránky. Nakonec jsem za dalších 15 eur (místo 22) odkoupil přístup na server kamernet.nl od spolužáka, který po úspěšném nalezení bytu zapomněl včas odhlásit automatické prodloužení předplatného a tak mu z účtu ubil poplatek za následující 2 týdny.

A jaký je zatím postup? Do této chvíle jsem napsal (bez přehánění) padesát osm odpovědí na inzeráty. (5. září jich bylo už 82!) Většina z doručených odpovědí má podobné znění: Děkujeme za zájem, bohužel k sobě hledáme holandského studenta. Nebo: Nepronajímáme byt studentům...
Bude to ještě chtít z mé strany asi chvilku trpělivého hledání... (No ale teď už by to vážně něco chtělo :-D)

Kromě toho se naplno rozjel program úvodních seznamovacích dvou týdnů. Procházky městem, poznávání místních obchodů a studentských i školních spolků. Úplně prvním místem byla- vzhledem k omezenému prostoru v mém cestovním kufru i bundě tak trochu samozřejmě- návštěva místní Ikei. Ceny v supermarketech -ať už jde o jídlo nebo jiné drobnosti- se o mnoho neliší o těch českých. Zato kdekoli se platí lidská síla (myslím tím různé služby od číšníka po pronájmy), cena stoupá oproti našim mnohonásobně. Za něco se přeci ta v průměru přibližně trojnásobná průměrná mzda utratit musí.

Ceny za běžné zboží (supermarket)
  • chleba 1€
  • polotučné mléko v krabici 1,5l 1,5€
  • nejlevnější pivo 0,5l 0,6€
  • šunka 10dkg 2€
  • rajčata cherry 250g 2€
  • 500ks kancelářského papíru A4 2,95€
  • pivo v restauraci 0,2l (!) 1-3€
  • měsíční nájem pokoje 15m2 ve sdíleném bytu 3+1 350€
Průměrná mzda v evropských zemích dle wikipedie

0 komentářů :